مقاله ترجمه شده تجزیه و تحلیل میانگین ریسک تکنولوژی شناسایی فرکانس رادیویی در زنجیره تأمین

دسته بندي : فنی و مهندسی » صنایع
توضیحات:
مقاله ترجمه شده تجزیه و تحلیل میانگین ریسک تکنولوژی شناسایی فرکانس رادیویی در زنجیره تأمین با جابجایی موجودی: تسهیم ریسک و هماهنگی (به همراه مقاله اصلی)، در قالب word و در 24 صفحه.

قسمتی از متن ترجمه:
امروزه خطا در جایگذاری موجودی، هنوز مسئله مهمی در فروشگاه های خرده فروشی است. در ادامه مواردی مطرح می شود که منجر به خطا در جایگذاری موجودی می شوند: ممکن است مقدار سفارش دریافتی از تامین کننده، هنوز در قفسه های فروشگاه جایگذاری نشده و در دسترس مشتریان قرار نگرفته باشد، یا به دلیل اینکه فرایند بازپرسازی از انبار به قفسه ها دچار مشکل شده (محصول در جابجایی آسیب دیده، محصولات در انبار قابل پذیرش نیستند و یا محصولات در قفسه دیگری به اشتباه جایگذاری شده اند) و یا مشتریان محصولات را به قفسه دیگری منتقل کرده اند. در مطالعات پیشین بررسی شده است که فروش از دست رفته ناشی از خطا در جایگذاری موجودی، منجر به کاهش 25 درصدی سود خرده فروش شده است.
بنابراین، اغلب مدیران برای حذف خطا در جایگذاری موجودی، از فناوری رادیو شناسه (RFID)، براساس مزایا و توانایی آن در بهبود ردیابی محصولات در زنجیره تامین استفاده می کنند. RFID با استفاده از ارتباطات مبتنی بر فرکانس های رادیویی امکان شناسایی خودکار، ردیابی و مدیریت اشیاء، انسان و حیوانات را فراهم می نماید. یکی از کاربردهای بسیار متداول RFID در برنامه ریزی و کنترل موجودی ها است. اطلاعات موجودی ها در برچسب های RFID نگهداری می شود و از این طریق هر لحظه می توان میزان موجودی و محل نگهداری آن را چک کرد و احتیاجات را مشخص و سفارشات لازم را ارسال نمود. RFID هزینه کنترل موجودی را کاهش داده و کارایی و دقت آن را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. شرکت Wal-Mart ادعا می کند که با استفاده از RFID هزینه کنترل موجودی شرکت به میزان 5.1% کاهش داشته است.
تحقیقات علمی در زمینه RFID در چند سال اخیر به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. اغلب تحقیقات فرض کرده اند که اعضای زنجیره تامین خنثی به ریسک هستند؛ به عنوان مثال، آنها سود مورد انتظار خود را بدون در نظر گرفتن ریسک به حداکثر می رسانند. با این حال، ممکن است ریسک شکست رخ دهد، مانند مزایای به دست آمده از اجرای RFID که قادر به جبران هزینه افزایش یافته نمی باشد. بنابراین، نتایج تصمیم گیری در حالت عدم ریسک پذیری از نظر تصمیم گیرندگان ریسک پذیر، غیر واقعی است.

فهرست مطالب:
مقدمه
نوآوری مقاله
مدل سازی
قرارداد قیمت عمده فروشی و تسهیم سود
سیاست بهینه خرده فروش
سیاست بهینه تولیدکننده
تاثیر ریسک بر انگیزش اعضا
مثال های عددی
آنالیز ریسک قرارداد تسهیم درآمد برای هماهنگی
شرایط لازم و کافی برای هماهنگی
آنالیز ریسک و تاثیر پذیرش RFID
قرارداد تسهیم ریسک
طراحی قرارداد تسهیم ریسک
آنالیز ریسک و اثر پذیرش RFID
بحث و بررسی واقعیت موضوع
نتیجه گیری
پیشنهادات آتی

عنوان انگلیسی مقاله
: Mean-risk analysis of radio frequency identification technology in supply chain with inventory misplacement : Risk-sharing and coordination.

عنوان فارسی مقاله :
تجزیه و تحلیل میانگین ریسک تکنولوژی شناسایی فرکانس رادیویی در زنجیره تأمین با جابجایی موجودی: تسهیم ریسک و هماهنگی
تعداد صفحات: 24 صفحه با فرمت doc
سال انتشار مقاله: 2013 میلادی

لازم به توضیح است که مقاله بصورت خلاصه اما بسیار دقیق و جامع ترجمه شده و شامل کلیه چارچوب و ساختار اصلی مقاله می باشد.

دسته بندی: فنی و مهندسی » صنایع

تعداد مشاهده: 27239 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 24

حجم فایل:2,632 کیلوبایت

 قیمت: 48,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل دانلود رایگان مقاله انگلیسی
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 24 صفحه، قابل ویرایش