کنترل مزرعه بادی مبتنی بر ژنراتورهای سنکرون دارای مبدل اصلی

دسته بندي : کارآفرینی » برق و الکترونیک
توضیحات:
مقاله ترجمه شده با عنوان کنترل مزرعه بادی مبتنی بر ژنراتورهای سنکرون دارای مبدل اصلی HVDC-VSC، در قالب فایل word و در حجم 28 صفحه، بهمراه فایل pdf اصل مقاله انگلیسی.

عنوان لاتین مقاله:
Control of a wind farm based on synchronous generators with a central HVDC-VSC converter

سال چاپ: 2011
محل انتشار:
IEEE Transactions on Power Systems

نمونه ترجمه مقاله:
چکیده:
طرح کنترل برای مزارع بادی مبتنی بر ژنراتورهای سنکرون متصل به مبدل توان مستقل ارائه شده است. این طرح برای HVDC رابط مزارع بادی دور از ساحل یا دوردست قابل استفاده است. طرح کنترل پیشنهادی مبتنی بر محاسبه فرکانس بهینه الکتریکی مزرعه بادی وابسته به سرعت های مختلف باد وارد شونده می باشد. مبدل توان فرکانس سیستم را با استفاده از تنظیم توان تزریق شده به مدار HVDC تنظیم می کند. خطای ناشی از انتقال همچنین با استفاده از کاهش سریع توان فعال تزریق شده امکانپذیر است. طرح پیشنهادی با استفاده از شبیه سازی با استفاده از مزرعه بادی متشکل از چهار توربین بادی معتبرسازی شده است.

کلمات کلیدی: تولید نیروی باد، جریان مستقیم ولتاژ بالا(HVDC)، مزرعه بادی، فرکانس تغییر، نیروی باد غیرساحلی.

مقدمه:
امروزه مزارع بادی ساحلی نه تنها قادر به تولید نیرو هستند، بلکه می توانند شبکه برق را تقویت کنند و به خدمات جانبی متصل شوند و در پایداری سیستم توان نقش داشته باشند. مزارع بادی ساحلی می توانند در واقع به عنوان نیروگاه های برق بادی در نظر گرفته شوند، زیرا می توانند به عنوان نیروگاه های برق متعارف عمل کنند. نیروگاه های غیرساحلی و دوردست به خطوط HVDC یا HVAC نیاز دارند تا آن ها را به شبکه اصلی متصل کنند. 
بالای فاصله بحرانی خاص، فن آوری HVDC به عنوان یک راه حل مناسب در نظر گرفته شده است که می تواند مبتنی بر مبدل های کمکی خطی HVDC-LCC یا مبدل های منبع ولتاژ HVDC-VSC باشند. در هر دو مورد، سیستم های HVDC، در نقطه اتصال مزارع بادی به مبدل قدرت نیاز دارند که باعث کمک به کنترل مرکزی کل مزرعه بادی می شود. برخی از مزارع بادی غیرساحلی فقط این مبدل قدرت مرکزی را با ژنراتورهای القایی قفس سنجابی یا ژنراتورهای سنکرون بکار می گیرند، در حالی که در مزارع دیگر مبدل قدرت مرکزی با مبدل های مجزا ترکیب می شوند و ژنراتورهای القایی را در هر توربین بادی به طور مضاعف تغذیه می کنند. Jovcic فرکانس متغیر شبکه مزرعه بادی را برای به حداکثر رساندن تولید برق مطرح کرد که براساس آن بای یک توربین بادی مجزا نشان داده شد: با بکارگیری مرجع توان P=kw3 با مرجع گشتاور معادل T=kw3 دارای مقدار ثابت مناسب k، تولید توربین بادی به حداکثر می رسد ...

فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
مقایسه قدرت بدست آمده بوسیله مزرعه بادی با مبدل قدرت اصلی مجزا و مبدل های مجزا در هر توربین بادی
جستجوی فرکانس الکتریکی بهینه
شبکه مزرعه بادی متصل به مبدل قدرت مجزا
طرح کنترل
نتایج شبیه سازی
عملیات طبیعی با استفاده از سرعت های مختلف باد
نتیجه گیری

دسته بندی: کارآفرینی » برق و الکترونیک

تعداد مشاهده: 29569 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: docx.pdf

تعداد صفحات: 28

حجم فایل:1,481 کیلوبایت

 قیمت: 43,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    ابتدا فایل را با با نرم افزار Winrar از حالت فشرده خارج نمایید. برای دانلود رایگان نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.



  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل word و قابل ویرایش ترجمه فارسی مقاله+فایل pdf اصل مقاله انگلیسی